Trefl Sopot powstał z miłości do koszykówki, a dzięki wsparciu kibiców, miasta oraz partnerów stał się sercem Sopotu. Klub chce zarażać zamiłowaniem do sportu, a także poprzez pokazywanie poza boiskowych zainteresowań zawodników sprawić, by każdy odnalazł w życiu swoją pasję. W sezonie 2017/2018 kierunki dla działań Trefla Sopot będzie wyznaczać hasło #sercesopotu, które pojawi się także w identyfikacji wizualnej drużyny. Przy hashtagu umieszczana będzie linia nawiązująca do wykresu bicia serca, w którą wpisana została piłka do koszykówki. Poprzez wprowadzenie tej strategii we wszystkie aktywności klubu Trefl Sopot chce jeszcze mocniej wiązać swe działania z miastem, a także sprawić, by każdy mieszkaniec kurortu nosił w swym sercu basket.
– Hasło #sercesopotu ma odnosić się do wszystkich działań Trefla Sopot – zarówno tych sportowych, jak i poza boiskowych – oraz posłużyć ujednoliceniu komunikacji marketingowej klubu. Hashtag jest wzorowany na haśle stosowanym przez Washington Wizards – #DCFamily – które dzięki ujęciu nazwy miasta, a nie klubu, pozwala na szerszą komunikację, zakorzenienie drużyny wśród lokalnej społeczności oraz silne utożsamianie się z miejscem, jednocześnie czerpiąc z rozpoznawalności i siły marki miasta-gospodarza. Hasło #sercesopotu ma wyznaczać kierunki dla działań marketingowych i promocyjnych Trefla Sopot, tak by wszystkie aktywności były zgodne z misją i wizją klubu, w której niejednokrotnie pojawia się odwołanie do serca – mówi Małgorzata Ciszewska, prezes spółki Game Time, która odpowiada za marketing, PR, organizację meczów oraz partnerstwa biznesowe Trefla Sopot oraz LOTOSU Trefla Gdańsk.
W sezonie 2017/2018 koszykarze miłością do basketu będą zarażać nie tylko podczas meczów, ale też realizując szereg programów. Kontynuowany będzie „Szkolny Basket”, w którym w sezonie 2016/2017 uczestniczyło ponad 1500 dzieci z całego Pomorza, a nowościami będą projekty „Moja Pierwsza Lekcja Koszykówki” i „Trefl Sopot z klasą”, które łącznie mają dotrzeć do blisko 20 szkół w Sopocie i Gdańsku. Marcin Stefański – kapitan o sercu do pomagania – kontynuować będzie z kolei współpracę z domami dziecka, fan crossfitu i zdrowego stylu życia Artur Mielczarek będzie uczestniczyć w inicjatywach dotyczących aktywności i bycia fit, a serce do motoryzacji Filipa Dylewicza przełoży się m.in. na odjazdowe animacje w ERGO ARENIE. – Projekty staraliśmy się połączyć z pasjami zawodników, tak by mogli oni zarażać kibiców i mieszkańców zamiłowaniem do rozwijania i realizowania swoich hobby, także tych poza koszykarskich. Oczywiście mamy też nadzieję, że największemu gronu naszej społeczności przekażemy miłość do basketu i o ligowe punkty będziemy walczyć przy wsparciu kilkutysięcznej publiczności – kończy Małgorzata Ciszewska.