Trefl Sopot

Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy gra dalej z Treflem Sopot i Treflem Gdańsk

3 lata temu | 15.04.2021, 12:54
Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy gra dalej z Treflem Sopot i Treflem Gdańsk

W scenerii hali odlotów Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy w czwartkowe przedpołudnie przedłużone zostały umowy o współpracy Portu z klubami sportowymi spod znaku Trefla. Przypieczętowali je Prezes Zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy Tomasz Kloskowski oraz kierujący koszykarskim Treflem Sopot i siatkarskim Treflem Gdańsk, Marek Wierzbicki i Dariusz Gadomski. Współpraca podmiotów trwa od wielu lat, a nowo podpisane umowy obowiązywać będą do końca 2021 roku. Prezesom towarzyszyły maskotka lotniska Airnest oraz znany z meczów sportowych zespołów, główny bohater serialu animowanego „Rodzina Treflików”, Treflik.

Partnerstwo Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy i Trefla Sopot zaczęło się w 2010 roku, gdy drużyna miała już na swoim koncie wiele sukcesów, a wspólnie działania umożliwiły dalszy rozwój klubu. W przypadku siatkarskiego Trefla Gdańsk kooperacja rozpoczęła się w 2010 roku zanim jeszcze zespół awansował do PlusLigi, czyli na samym początku budowy w stolicy Pomorza topowego ośrodka siatkarskiego. Pomimo trwającej pandemii Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy ponownie został sponsorem #sercasopotu oraz #gdańskichlwów i będzie widoczny podczas meczów jednych z najbardziej emocjonujących dyscyplin sportu, jakimi są siatkówka i koszykówka. Warto dodać, że od początku współpracy Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy jest jednym z głównych Sponsorów obu klubów. Dzięki temu wsparciu Trefl Sopot i Trefl Gdańsk mogą się rozwijać i dostarczać wspaniałych emocji mieszkańcom zarówno Trójmiasta, jak i całego Pomorza.

Współpraca lotniska z obu klubami zawsze była rewelacyjna i dlatego chcemy i będziemy ją kontynuować. Zawsze też podkreślałem, że wyniki sportowe są na drugim miejscu, a najważniejsze, byśmy razem robili coś dla kibiców, mieszkańców i wszystkich sympatyków naszej aglomeracji – powiedział Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.



Współpraca od lat widoczna jest na wielu płaszczyznach. Podczas meczów logo Portu Lotniczego eksponowane jest na banerach znajdujących się w hali, naklejkach na boisku, strojach meczowych i dresach zawodników, a ponadto od lat koszykarzy i siatkarzy do walki zagrzewa lotniskowa maskotka Airnest. W trakcie pandemii wspólne działania przeniosły się głównie do mediów społecznościowych, gdzie m.in. został zorganizowany konkurs wiedzy o Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy. Z kolei w czasie świąt Bożego Narodzenia kluby włączyły się w akcję swojego Sponsora „Pomagamy Mikołajowi przylecieć do dzieci”. W tym roku, z powodu pandemii, dzieci z domu dziecka nie mogły przyjechać na lotnisko przywitać Mikołaja, dlatego też drużyny spod znaku Trefla przyłączyły się do pomocy i przekazały prezenty, które elfy z Portu Lotniczego wraz ze Świętym Mikołajem dostarczyły do najmłodszych.

W poprzednich sezonach efektami współpracy Trefla Sopot i Trefla Gdańsk z Portem Lotniczym było wiele wspólnych inicjatyw – kluby uczestniczyły w Skywayrun Gdańsk Airport, w hali odlotów gdańskiego lotniska zawodnicy życzyli wszystkim pasażerom przyjemnej podróży, w ćwierćfinale siatkarskiej Ligi Mistrzów w sezonie 2018/2019 dwaj libero „gdańskich lwów” grali w specjalnie zaprojektowanych strojach, promujących latanie z Gdańska, zaś w bieżących rozgrywkach koszykarskich logo Sponsora było eksponowane również w formie pokrowców na krzesłach ławek rezerwowych obu drużyn.

– Kolejny rok znakomitej współpracy z Portem Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy za nami. Jestem niezmiernie zadowolony, iż spotykamy się tutaj po raz kolejny i tą owocną kooperację będziemy kontynuować. Nasz wieloletni Partner jest jednym z najważniejszych Sponsorów. Zawsze możemy liczyć na wsparcie ze strony Portu. Dziękujemy za zaufanie i wierzymy, że w rozgrywkach 2021/2022 wspólnie będziemy cieszyć się z dobrych wyników sportowych – mówił Marek Wierzbicki, prezes Trefla Sopot.

– Bardzo dziękuję, że w 2021 roku możemy kontynuować naszą współpracę. Port Lotniczy Gdańsk będzie już po raz piętnasty aktywnie wspierać drużynę, co tym bardziej doceniamy w trudnym dla wszystkich czasie pandemii. Nasza współpraca od lat jest wysoce owocna i jestem przekonany, że ten rok także będzie obfitować zarówno w emocje i sukcesy sportowe, jak i przyniesie wiele wspólnych profitów. Bardzo się cieszę, że pośród firm wspierających drużynę „gdańskich lwów” jest taka marka, jak Port Lotniczy Gdańsk. Jednocześnie trzymam kciuki, by pasażerowie jak najszybciej mogli powrócić w  podniebne podróże, a Port Lotniczy znów tętnił życiem – powiedział Dariusz Gadomski, prezes Trefla Gdańsk.

Dla klubów spod znaku Trefla, pomimo nietypowego, pandemicznego sezonu 2020/2021 i organizacji meczów bez udziału publiczności, wartości marketingowe i medialne, a co z tym związane również ekspozycji sponsorów, pozostają na bardzo wysokim poziomie. W rundzie zasadniczej sezonu 2020/2021 mecze Trefla Gdańsk i Trefla Sopot w sportowych kanałach telewizji Polsat obejrzało ponad 2 500 000 osób, a liczba artykułów na temat drużyn w środkach masowego przekazu osiągnęła niemal 25 tysięcy.

W mediach społecznościowych powstało wiele akcji promujących zespoły Trefla, które pozytywnie wpłynęły na relacje z kibicami i otoczeniem sportowym. Do najczęściej komentowanych należały seria „Q&A #gdańskielwy bez ściemy”, czytanie przez koszykarzy i siatkarzy Trefla dobranocek „Rodziny Treflików” wydawnictwa Trefl, rozmowa online Mariusza Wlazłego i Marcina Janusza z karnetowiczami, czy publikacja kartek walentynkowych skierowanych do wszystkich drużyn PlusLigi. Ważnym przedsięwzięciem dla koszykarzy były obchody 25-lecia powstania klubu. W czasie jubileuszowego sezonu wybrano „Piątkę 25-lecia sopockiej koszykówki”, przeprowadzano wywiady z najważniejszymi dla klubu osobami, a także stworzono specjalną linię gadżetów dla kibiców. Kluby włączyły się też w działania edukacyjne związane z pandemią koronawirusa. Przedstawiciele Trefla Gdańsk zespołowo oddali osocze po przejściu zakażenia SARS-CoV-2, a także zainicjowali kampanię „Piłka jest po Twojej stronie”, zaś w przypadku Trefla Sopot była to akcja „Zachowaj dystans”. W obu przypadkach promowane były zachowania prewencyjne minimalizujące ryzyko zakażenia koronawirusem, jak m.in. noszenie maseczki, dokładne mycie i dezynfekcja rąk. Zarówno Sponsor, jak i kluby, mimo trudności związanych z pandemią dostosowali się do nowej rzeczywistości, co może tylko zaowocować w przyszłości.

Udostępnij
 

Sponsorzy i Partnerzy

Sponsorzy Tytularni
SPONSOR ZŁOTY
Sponsor Strategiczny
Partnerzy wspierający i techniczni
Patroni medialni
Sponsor Tytularny Orlen Basket Ligi
9730000